Seura
Merikarvia-seuran 10- ja 20-v juhlat
Merikarvia-seuran 30-vuotis juhla
Myytäviä tuotteita
Seura > Menneet tapahtumat ja hankkeet > Muistamiset > Merikarvia-seura huomioi 70-vuotta täyttäneen Asko Virran

Merikarvia-seura huomioi 70-vuotta täyttäneen Asko Virran

Merikarvia-seuran hallituksen kokouksessa 15.1.2018 huomioitiin seuramme sihteeri Asko Virta.

Asko täytti 8.12.2017 70 vuotta. Nyt oli oiva hetki onnitella pystyvää seuramme sihteeriä antamalla hänelle lisää Merikarvia – tietoutta. Luovutimme hänelle molemmat Merikarvian kunnan historiateokset.
Seuran puheenjohtaja luovuttamassa Merikarvian historia teoksia Asko Virralle.
Toki Asko Virralle Merikarvia on tuttu paikka, onhan hän täällä viettänyt nuoruutensa parhaat vuodet ja saanut olla vuonna 1920 perustetun Merikarvian yhteiskoulun ”kasvatti”. Merikarvalla asuu Askon iäkäs äiti Lyyti, joten nykyisestä kotikunnasta Porista matka usein suuntautuu syntymäpitäjään.

Asko valittiin 1.1.2015 seuran sihteeriksi, jota tointa hän edelleen hoitaa. Merikarvia-seuran lisäksi Asko on monitoiminen yhdistysmies, jota rehtorin virasta eläköidyttyään tarvitaan monessa puuhassa, olkoonpa kyse sitten leijonatyöstä tai senioriyhdistyksissä toimimisesta. Asko toimi PSYL:n rehtorina 2002-2007, jolloin hän jäi eläkkeelle.

Asko viihtyy perheensä kanssa Merikarvialla olevassa kesämökissään ja Köörtilän lähivesillä veneillessä. Askon isoisä oli vanhempien merikarvialaisten hyvin tuntema taitava puuseppä Jussi Lindell.

Teksti: Lauri Hakosalo
Päivitetty 2.12.2022 - Tulostettava versio -