Seura
Merikarvia-seuran 30-vuotis juhla
Myytäviä tuotteita

Hallitus 2019

Merikarvia-seura kartoitti yli kaksituntisessa kokouksessaan isolla joukolla tämän kauden toimintaansa. Asko Virta pyysi huilootauon ja hänen tilalleen sihteeriksi valittiin Anna-Leena Viertomaa. Seuran varapuheenjohtajana jatkaa kotiseutuneuvos Jorma Rinne ja
rahastonhoitajana jatkaa Seija Väre ja arkistonhoitajana Jouko Venho.

Kokouksessa annettiin seuran työmyyrälle Erkki Vanhatalolle seuran viiri kiitospuhein.
Toisen kerroksen tasanteella Merikarvia-seuran vaikuttajat vasemmalta lukien: Kunniapuheenjohtaja Jorma Rinne, puheenjohtaja Lauri Hakosalo, uusi sihteerimme Anna-Leena Viertomaa, arkistonhoitajamme Jouko Venho, Helena Tähkänen, Anja Ranta, huiloolomalle päästetty pitkäaikainen sihteerimme Asko Virta, Juhani Aalto, rahastonhoitajamme Seija Väre, tässä 14.1.2019 kokouksessa viirillämme huomioitu Erkki Vanhatalo ja Juhani Mellanoura. Kun haluat kertoa meille Merikarvian entisyydestä, niin käänny heidän puoleensa. Kuvan otti seuramme jäsen Petri Hakosalo.
Seuran tämänvuotinen toimintasuunnitelma käytiin perusteellisesti lävitse. Seuran talous on vakaalla pohjalla, vaikka monia suuriakin hankkeita on tehty ja uusia on edessä. Seura sai kolme uutta jäsentä. Krookan maankohoamismuistomerkki on lähes valmis ja se vihitään käyttöönsä tämän vuoden aikana juhlallisesti. Seuran ja leijonien yhteistyöllä valmistui joululehti ja loppuvuonna ilmestyvän lehden suunnittelu on alkanut. Merikarvia-seuralla on tarkoitus saada joulumarkkinoille Merikarvia, ennen ja tänään kuvin ja sanoin kertova kotiseutukirja. Tämän ensimmäisen osan jälkeen kirjasarjaa täydennetään uudella sisällöllä.

Tiedäks sä kotiseutupelistä kehitellään digiaikakauden peliä, jota suunnittelemaan valittiin Petri Hakosalo, Jari Stenroos ja Asko Virta. Kotiseutupelin tietovisaa jatketaan tänäkin vuonna. Ensimmäinen kisa käydään keskiviikkona 27.2.2019 kello 18 alkaen valtuustosalissa. Kisaajat ovat kylätoimikuntien 3-jäseniset joukkueet, joista voittajat jatkavat joulukuussa pidettävään loppukilpailuun. Kisan vastuuhenkilöt ovat Jari Stenroos ja Asko Virta.

Maaliskuun 20 päivänä pidetään ensimmäinen kotiseutuilta. Aiheena ovat kenttäpostikirjeet, Merikarviaa kuvaavat postikortit ja merikarvialaisten kauppojen tulitikkuetiketit. Lasse Taimelalla on näistä aiheista mahtava kokoelma ja hän alustaa illan aiheet. Toivottavasti monet tuovat näytille kirjeitään.

Merikarvia-seuran haasteellisin toive on onnistua uudelleen saamaan ”Sali täyteen” toiseen Vanhan ajan iltamaan myöhemmin syyskaudella.

Merikarvia-viikon ohjelma muuttuu kahden päivän tilaisuuksiin heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Perinteinen keskiviikon kotiseuturetki tehdään nyt Ouraluotoon. Pääjuhlaa vietetään joko 6. tai 7 päivänä riippuen siitä, mitä muita tapahtumia tuohon aikaan kunnassa on. Juhlassa valitaan huvitusherra ja palkitaan Vuoden kulttuuriteko.

Seura pyrkii voimavarojensa puitteissa pitämään verkkosivunsa ajan tasalla. Seura toivoo saavansa uusia jäseniä hienon harrastuksen pariin erityisesti nuorista kuntalaisista.

Puheenjohtaja Lauri Hakosalo
Päivitetty 30.4.2022 - Tulostettava versio -