Seura
Merikarvia-seuran 10- ja 20-v juhlat
Merikarvia-seuran 30-vuotis juhla
Myytäviä tuotteita
Seura > Menneet tapahtumat ja hankkeet > Kotiseutuillat > Tiedäks sä -kotiseutupelin finaalin käytiin kunnantalolla 19.12.2018
« Edellinen | Seuraava »

Tiedäks sä -kotiseutupelin finaalin käytiin kunnantalolla 19.12.2018

Merikarvian joukkuetietovisan 2018 voitti Merikarvian Eläkkkeensaajat ry. He tiesivät kaikki 30 kysymystä oikein! Joukkueessa kilpailivat Unto Peltoniemi, Simo Seppälä, Leila Sumia.
Tässä videokooste mielenkiintoisesta tietokilpailusta. Teksti jatkuu videon alapuolella.

Lauri Hakosalo kehui voittajajoukkuetta "Hieno ja tietävä joukkue, joka osasi vastata täydellisen oikein kaikkiin 30 kysymykseen. Upea saavutus, kertakaikkiaan! He ovat Merikarvian joukkuetietoviisaat vuonna 2018."

Tietovisan tuomarina toimi Asko Virta ja sihteerinä Jari Stenroos. Muut kaksi finaalijoukkuetta olivat Merikarvian Kokoomus ry (Juho Mäkipuro, Jussi Aaltonen, Olli Kaipio) ja Kunnan työntekijät (Veikko Kallio, Eija Alanen, Seija Väre). Kokoomusjoukkue sai kysymyksistä 24/30 (80%) oikein ja Kunta 22/30 (73%) oikein. Ja eläkkeensaajat siis kaikki 30/30 oikein (100%).

Loppukilpailun tulokset:
1. Merikarvian Eläkkeensaajat ry30/30 100%
2. Merikarvian Kokoomus ry24/30 80%
3. Merikarvian kunnan työntekijät22/30 73%

Visan esikarsinnoissa 2018 nämä joukkueet pärjäsivät seuraavasti
1. Merikarvian Eläkkeensaajat ry 90%
2. Merikarvian kunnan työntekijät 73%
3. Merikarvian Kokoomus ry 50%

Merikarvia-seura jatkaa vuoden 2019 aikana Tiedäks Sä -kisaa. Alkukilpailujen jälkeen, loppukisa käydään ennen joulujuhlia. Ensimmäinen alkukilpailu käydään Merikarvian kyläyhdistysten kesken jo helmikuussa.

Seuramme myy tietopeliään. Yritämme saada uuden kysymyspatteriston ensi vuonna, jotta nyt olevat 1000 kysymystä eivät tule liian tutuiksi ja opituiksi.
Teksti ja videointi: Petri Hakosalo

Päivitetty 24.4.2022 - Tulostettava versio -